شرح وظایف:
معاونت دانشکده به عنوان متولی اصلی امور آموزش دانشکده مسئولیت ها و وظایف زیر را به عهده دارد:
برنامه ریزی:
-
برنامه ریزی برای اجرای موثر برنامه های آموزشی مصوب
-
برنامه ریزی برای فراهم شدن شرایط توسعه آموزش
-
برنامهریزی برای گسترش دورههای تحصیلات تکمیلی دانشکده با هماهنگی معاونت آموزشی دانشگاه
-
برنامه ریزی برای ارتقاء فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی و جذب اعضای هیئت علمی جدید متناسب با نیازهای آموزشی
نیازهای آموزشی:
-
برنامه ریزی برای بازنگری برنامه های آموزشی و ارائه پیشنهاد به مراجع بالاتر
-
برنامه ریزی برای تشویق و حمایت از دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان
-
برنامه ریزی برای جلب مشارکت اعضای هیئت علمی و گروههای آموزشی در فرآیندهای مدیریتی، عملیاتی و ارزشیابی
هماهنگی:
-
هماهنگی با ریاست و مدیریت دانشکده در جهت اهداف و سیاست های آموزشی و پژوهشی دانشکده
-
هماهنگی باسایر واحدها در جهت نیل به اهداف سازمانی
-
هماهنگی با فعالیت های گروههای آموزشی در راستای اهداف کلان دانشکده و دانشگاه
-
هماهنگی فعالیت های اداری و واحدهای تابعه در راستای اهداف کلان دانشکده و دانشگاه
-
برقراری ارتباط با معاونت آموزشی دانشگاه به منظور اطلاع از سیاست های آموزشی و ارائه پیشنهادات و درخواست ها
نظارت:
-
نظارت بر فعالیت های گروه های آموزشی
-
نظارت بر حسن اجرای فعالیت های اداره آموزش، امور آموزش تحصیلات تکمیلی دانشکده، دفتر توسعه آموزش
-
نظارت بر حسن اجرای مقررات، آیین نامه ها و قوانین آموزشی
اجرایی:
-
اجرای سیاست ها، خط مشی ها ی معاونت آموزشی دانشگاه
-
مشارکت در برگزاری شورای تحصیلات تکنیلی دانشکده
-
ارائه پیشنهاد، نظر و صدور دستور به منظور ارتقاء فعالیت های آموزشی و اجرای سیاست ها و خط مشی های آموزشی در راستای مسئولیت های محوله
-
ارجاع نامه های اداری واصله به ادارات و واحدهای مربوطه، دریافت پیشنهادات اعضای هیئت علمی، گروه های آموزشی، واحدهای تابعه، دانشجویان و کارکنان و بررسی و دستور به اقدامات لازم، شرکت در جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و هیئت رئیسه دانشکده
-
همکاری در برنامه ریزی و برگزاری کنفرانس های علمی، کارگاه های آموزشی، دوره های بازآموزی
ارزشیابی:
-
ارزش یابی فعالیت های آموزشی دانشکده از جمله ارزشیابی تدریس اساتید
-
ارزشیابی درونی گروه های آموزشی واحدهای آموزشی تابعه
-
ارزش یابی کارکنان آموزشی
-
ارزش یابی فرآیندهای آموزشی
دوره دکترای عمومی دندانپزشکی ۶ سال و حداکثرمدت مجاز تحصیل در این رشته ۹ سال است. دوره دکترای عمومی شامل دو دوره به شرح زیر است:
مرحله اول : دوره علوم پایه (۲/۵ سال) شامل دروس عمومی، علوم پایه و تعدادی از دروس اختصاصی است.
مرحله دوم: دوره اختصاصی (بالینی ) دندانپزشکی (۳/۵ سال) شامل دروس اختصاصی
بر اساس آیین نامه ورودی سال ۹۷ به بعد، دوره دکتری عمومی شامل ۶ سال و حداکثر مدت مجاز تحصیل در این رشته ۱۰ سال است و شامل سه دوره به شرح زیر است :
مرحله اول : دوره علوم پایه (۳/۵ سال) شامل دروس علوم پایه ، کلیه دروس عمومی و ۸ واحد از دروس تخصصی و قبولی در آزمون جامع علوم پایه
مرحله دوم : دوره اختصاصی (۵سال) شامل گذراندن حداقل ۱۸۰ واحد از دروس دوره و قبولی در آزمون جامع
مرحله سوم : تکمیل دروس دوره و دفاع از پایان نامه (۱/۵ سال)
دانشجو در هر نیمسال تحصیلی در کلیه مراحل آموزشی دوره دکترای عمومی دندانپزشکی باید حداقل ۱۲ و حداکثر ۲۰ واحد درسی،انتخاب نماید. در آخرین نیمسال تحصیلی در هر یک از مراحل آموزشی، دانشجو از رعایت شرط انتخاب حداقل ۱۲ واحد معاف است. در مواردی که دانشجو حداکثر ۲۴ واحد باقیمانده برای گذراندن هر یک از مراحل آموزشی را داشته باشد، در صورتیکه در نیمسال قبل مشروط نشده باشد با تایید دانشکده می تواند تمامی آن واحدها را در آن نیمسال بگذراند. در صورتیکه میانگین کل نمرات دانشجو در یک نیمسال تحصیلی حداقل ۱۷ باشد می تواند با نظر استاد راهنما و موافقت دانشکده، در نیمسال بعد حداکثر تا ۲۴ واحد درسی را انتخاب کند. در دوره تابستانی، دانشجو مجاز به انتخاب بیش از ۶ واحد درسی نمی باشد.
در پایان مرحله اول (دوره علوم پایه) ، امتحان جامع علوم پایه برگزار می شود و قبولی در این امتحان شرط ورود به دوره بعدی ( دوره بالینی) می باشد. شرط شرکت در امتحان جامع علوم پایه، قبولی در کلیه دروس مرحله اول (دروس عمومی، علوم پایه، تعدادی از دروس اختصاصی) و کسب میانگین کل ۱۲ از این مرحله است. با این حال در شرایطی که دانشجو ، تنها یک درس عمومی باقی داشته باشد، می تواند در امتحان جامع علوم پایه شرکت کند و در صورت قبولی، درس باقیمانده را در دوره بعدی بگذراند. بدیهی است نمره این درس در میانگین مرحله دوم محاسبه خواهد شد. شرکت در امتحان جامع علوم پایه تا سه نوبت مجاز است. چنانچه دانشجو در امتحان مزبور نمره قبولی کسب نکند از ادامه تحصیل در دوره دکترای عمومی دندانپزشکی محروم می شود. غیبت غیر موجه در امتحان جامع علوم پایه به منزله یک نوبت شرکت در امتحان محسوب می شود. دانشجو بعد از قبولی در امتحان جامع علوم پایه ، وارد مرحله دوم (دوره بالینی) می شود. در دوره بالینی، هر نیمسال تحصیلی مشتمل بر چند بخش آموزش بالینی است.